תכנון מטבחים

תכנון מטבחים

תכנון מטבחים כמו שאנחנו רוצים

כולנו יודעים שהמטבח הוא החלק החי והחשוב ביותר בבית. במטבחים שלנו אנו מבשלים ארוחות טובות, מזינים את עצמנו ואת ילדינו – בוקר, צהריים וערב, ומי לא בודק מדי פעם בארונות ובמקרר מה יש לנשנש? ופעם בשבוע-ארוחת שישי חגיגית! המטבח הוא ללא ספק מהווה מקום מפגש איכותי עם בני זוגינו עם משפחתנו וגם עם עצמנו. ישנם שיקולים רבים שצריכים לקחת בחשבון כשאנו מתכננים לקנות מטבח חדש. בואו נעבור על כמה מהם.

תכנון המטבח- ישנם שני סגנונות מובילים של עיצובי מטבחים

הסגנון המודרני עכשווי- עיצוב בקווים נקיים, ישרים וסימטריים. מטבחים אלו מגיעים בצבעים סולידיים כמו שחור, לבן, אפור עם שילובים של צבעים חיים כמו אדום בוהק או לדוגמה ירוק בקבוק.  

תכנון מטבחים כפריים- אלו מטבחים שמגיעים אלינו מפרובנס ומאזורים אירופאים ותיקים. מטבחים מעוצבים אלו משרים אוירה של חדש יחד עם ישן, קצת נוסטלגיה והחיים כמו פעם. החומר הגולמי הוא עץ מלא העשויי מעצים כמו מייפל, בוקיצה, אורן, עצי דובדנים, אגסים ועוד. אפשר לשלב נגיעות של הצבע הלבן אך הקישוטים מועטים ויש לנו בחירה לעשות את אופי המטבח גס יותר או עדין.

תכנון חלל המטבח

בתכנון מטבחים יש להתחשב בגודל המטבח, וחלוקה נכונה של המרחב, יש להתחשב במימדי המטבח- אך מטבח גדול או קטן, עדיין מותיר לנו אפשרות ליצור ספייס פתוח ותחושה של מרחב. לצורך כך יש להגדיר ראשית את צרכינו, את מידת השימוש במטבח, את מידת האירוח ואת העדפותינו האישיות.  

תכנון חללי אחסון במטבחים

אחסון מחושב מותיר לנו חלל נקי ומסודר. אחסון יעיל של מטבחים כולל ארונות צרים אך עמוקים, מגירות פינתיות, מיתלים, משטחי עבודה נפתחים ומתקפלים וישנם כמובן עשרות פתרונות אפשריים. יש להתייחס לתכנון המטבח בכיף אך בכובד ראש כדי שהמטבח יהיה מקום נעים, מזמין ונוח לשימוש.