מטבחים מעוצבים

מטבחים מעוצבים

 

 

מטבחים מעוצבים

שמירה על בטיחות בחדרי מטבחים מעוצבים

מטבחים מעוצבים מאכסנים בתוכם מגוון גדול של מוצרי חשמל שונים, חלק מאותם מוצרי בנוסף להיותם פועלים על חשמל עשויים להיות מסוכנים ביותר בזמן השימוש בהם. מוצרי חשמל רבים חדרי מטבחים מעוצבים מאפשרים בישול ואפייה בטמפרטורות גבוהות, החום הרב הנוצר בהם, לעיתים תוך שימוש בחמרים דליקים, כגון גז, עשויים להיות מתכון לתאונות

. מטבחים מעוצבים מאכסנים בנוסף לכך גם כלי בישול שעשויים להיות חדים ומסוכנים, במגירות חדרי מטבחים מעוצבים רבים ניתן למצוא מגוון רחב של סכינים מסוגים שונים. ניתן למצוא ולהתרשם גם במטבחי זיו.הריכוז הרב של מכשירים וכלים בעלי פוטנציאל נזק גבוה הופך מטבחים מעוצבים לאזור מסוכן ביחס לשאר חדרי הבית, לכן יש לדאוג על רמת בטיחות מקסימאלית הן בשלב תכנון ועיצוב אותם מטבחים מעוצבים והן בזמן השימוש בהם.

 

כל אדם שמבלה זמן רב בחדרי מטבחים מעוצבים שונים מכיר את התאונות הקטנות שקורות חדשות לבקרים בעת הבישול, כוויה מסיר רותח, או חתך מסכין חדה, הן תאונות קטנות ונפוצות במהלך העבודה במטבחים מעוצבים. אולם כל אותם גורמי סיכון הנמצאים בחדרי מטבחים מעוצבים, עשויים לגרום לנזקים גדולים יותר מסתם פציעה שטחית. שימוש לא נכון ולא זהיר בגז או בתנור הבישול עשוי להיות מסוכן ולהביא לנזקים רבים בנפש וברכוש. תכנון המטבח על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים ושמירה על כל כללי הבטיחות היא הצעד הראשון להקטנת הסיכוי לתאונות במטבח.

לאחר מכן יש לדאוג למיקום נכון של מוצרי החשמל השונים ושל הכלים שעשויים להיות מסוכנים. כל כלל הבטיחות הללו מקבלים משנה תוקף כאשר יש ילדים קטנים בבית, במקרים כאלה יש לדאוג שאף אחד מהכלים או מכשירי החשמל שעשויים להיות מסוכנים לא נמצאים בהישג ידם של הילדים. שמירה על בטיחות בחדרי מטבחים מעוצבים עשויה למנוע נזקים רבים.