תכנון מטבח אנגלי ביתי – סוגיות נבחרות

הרצון לעצב את המטבח בסגנון אנגלי מצריך ידע מקצועי רב בנושאים שונים בתחום. עיצוב מטבח אנגלי הוא סוגיה מקצועית ביותר, אשר חשוב מאד להבין ניואנסים לגביה על מנת להבטיח שזו תהיה נוסחת העיצוב בחדר בביתכם. במאמר זה נספק מידע על סוגיות שונות שיבטיחו לכם ידע בוטיק של ממש בבואכם לתכנן מטבח אנגלי.

מקום התכנון המומלץ ביותר – חנות מטבחים

חשוב להדגיש: לא מדובר בחנות רהיטי בית עם מחלקת אולמות תצוגה של מטבחים, אלא בחנות שמשווקת אך ורק מטבחים! ההבדל בין 2 סוגי החנויות תהומי, ובמיוחד כאשר מדובר על עיצוב מקצועי של מטבח אנגלי אותנטי. בחנות רהיטים וצויד בית – נוסחת העיצוב תהיה אחידה, כמעט ללא יכולת לשנות אותה. גם אם אתם סבורים שתשלום על הזמנה יקנה לכם בהמשך את היכולת לשנות אותה, ברוב המקרים זה לא נכון. אלה חנויות ענק בהן כל שינוי דרוש אישור מהנהלת הרשת, וקשה מאד לבצע שינויים מרגע שקניתם והתחייבתם להזמנה. בחנות מטבחים פרטית ללא סניפים אתם מקבלים שירות 100% מקצועי, כולל שינוי דגם המטבח שראיתם בקטלוג בהתאם לאילוצי מקום בחדר ותכנונו המבני.

דלתות ארון

דלתות הארון מהוות את החלק הקדמי של המטבח. חלקן נמצאות במעלה הקיר וחלקן מתחת למשטח העבודה. צבען לבן שמנת, הגוון של בריטניה במטבחים, כך מכנים אותו. הדלתות מכילות כמות קטנה של גילופים וחריטות. במטבחים כפריים וקלאסיים אלמנט זה בא לידי ביטוי בצורה מודגשת יותר. במטבחים אנגליים החריטות נעשות במשורה, לרוב שבלונת מלבן אחת לדלת. לדלתות אין משקופים, אך בקצה של כל שדרת ארונות יש עמוד תווך עבה בצבע לבן שמנת.

ידיות ארון

ידיות ארון של מטבח אנגלי צבועות בצבע זהוב כהה. הן ידיות רוחב ולא אורך ונמצאות במעלה הפלטה של כל ארון. הפתיחה היא באמצעות משיכת הידית הזו כלפיכם ולא בדחיפה. ידיות דומות ישנן גם בפלטות של מגירות בעיצוב אנגלי.

משטח עבודה

שלא כמו דלתות הארון, משטח עבודה בריטי בדרך כלל מתהווה בצבע כהה, או שחור או חום עץ. משטח עבודה בריטי הוא משטח דק, לרוב בצורת מלבן, ולעתים בעיצוב עגול מעט.

חיפויים וקרניזים

נמצאים בעיקר במעלה משטחי העבודה. החיפוי הוא חיפוי לבנים (בריקים) בצבע שמנת עם מעט גלישה לגוון הצהוב. לרוב, מסביב למשטח חיפוי כזה נהוג להטמיע 2 עמודי קרניזים קטנים בעיצוב בריטי אותנטי בצבע לבן.