מטבחים כפריים

מטבחים כפריים
 
בשנים האחרונות תחום עיצוב המטבחים בישראל ידע עדכונים ושינויים רבים. כיום ניתן למצוא בכל חנות המעצבת או משווקת מטבחים מגוון רב של סגנונות שונים של מטבחים, אך כיום בולטים שני קווים עיקריים הנעים בין עיצוב מטבחים מודרניים לבין עיצוב מטבחים כפריים. שני סוגי המטבחים הללו פופולאריים מאד בקרב הצרכנים הישראליים ויש ביניהם הבדלים מהותיים ביותר, כך שאם אתם שוקלים לחדש את המטבח או לבנות מטבח חדש בביתכם ולא יודעים אם לבחור במטבחים מודרניים או מטבחים כפריים, כדאי לבחון את ההבדלים.
 
ראשית, מטבחים כפריים מעניקים בדרך כלל אופי ייחודי יותר לבית. מטבחים כפריים עשויים לרוב מעץ מלא טבעי או צבוע, עובדה שכבר מכניסה חמימות לחלל המטבח. כמו כן, הפרטים במטבחים אלו הרבה יותר מוקפדים ומושקעים. בניגוד למטבחים המודרניים ששם מרבית הדגש היא ליצירת ריהוט זורם ונקי, המטבחים הכפריים שמים דגש על עיצוב מיוחד של ארונות המטבח עם חריטות מיוחדות, בחירת ידיות מסוגננות לארונות ולמגירות, יצירת נישות לבקבוקי יין או לאחסון ועוד.
 
שנית, קיים הבדל בהכנסת צבע למטבחים השונים. המטבח המודרני מרשה לעצמו להתפרע הרבה יותר עם בחירת הצבע ולכן אפשר לראות כיום מטבחים מודרניים המשלבים צבעים עזים של אדום, כחול, ירוק, כתום וכדומה שיכולים לבוא לידי ביטוי בריהוט עצמו, בחיפוי הקירות, במשטח העבודה או אפילו על הקירות. מטבחים כפריים לעומת זאת, שומרים על אופי רגוע יותר מבחינת הצבעים. עיקר הדגש במטבחים אלו הם הרהיטים המיוחדים, שיכולים לבוא בצבעים הטבעיים של העץ או בצביעה שלו ויתר האלמנטים במטבח צריכים להיות סולידיים יותר.
 
שלישית, המטבח המודרני מתאים בדרך כלל לזוגות או יחידים בניגוד למטבח הכפרי שמתאים יותר לבית עם משפחה וילדים. כמובן שלא מדובר בטיעון גורף, אך המודרניות היא קצבית יותר, צבעונית והייטקית יותר ואילו מטבחים כפריים מציעים עיצוב ואופי מרגיע, בייתי וחמים הרבה יותר.
 

אז איך בוחרים בין מטבחים מודרניים לבין מטבחים כפריים? המטבח הוא מקום מאד מרכזי כיום בכל בית ולכן הבחירה העיצובית בו יכולה להשפיע על האווירה העיצובית הכוללת בבית. חישבו על ההבדלים בין המטבחים ובידקו מהם הצרכים והאופי שאתם מבקשים להכניס למטבח ביתכם..